fredag, mars 3

 

Gemensam värdegrund

Vi "Farsor som bloggar"...
* Anser att barnets föräldrar har lika stort ansvar för barnets uppfostran.
* Anser att barnets föräldrar bör sträva efter att dela föräldraledigheten så lika som det är praktiskt möjligt.
* Anser att barnets föräldrar skall uppfostra barnet med ett jämställdhetsperspektiv och motverka förtryckande könsroller.
* Tar avstånd från alla former av främlingsfientliga och homofoba åsikter.

Är du bloggande pappa och ställer upp på punkterna ovan, ja då är du också välkommen i gänget. Meddela oss din blogs adress så lägger vi till dig som medlem.

Comments:
Helt OK regler för mig! Men jag har ingen åsikt om hur publicering ska ske, bara det fungerar.

Sitter själv hemma, men med förkyld flickvän. Det är en fredagkväll det!
 
Vore kul om man kunde ordna som http://www.tjejblog.com/ att senaste inläggen listas.. Lite knepigt att få till antar jag.. men mailar man bara adressen till det inlägg man just skrivit så kan det väl ordna sig?

Grundreglerna.. Tja.. verkar som de vänder sig till frånskilda pappor enbart.. är det ett krav för denna pappablogg? Jag är pappa men bor kvar med mamman....
 
Självklart vore det bra med en sådan funktion. Problemet är att jag knappast är en hejare på datorer varför blogger passar bra. Det kräver ju knappast några större datakunskaper.

Frånskilda pappor? Nu får du nog förklara dig. Lite kan bero på att man inte ska behöva vara mamma/pappa/barn för att vara med i gänget utan lika gärna ensamstående pappa eller Pappa/pappa.
 
Helt ok värdgrund för mig. Den kan vi nog alla skriva under på.
Jag tycker att man kan maila inlägget till dig, så lägger du ut dem.
Men får vad som helst inom olika ämnen publiceras, eller har du tänkt på nån särskild inriktning. I min egen blogg skriver jag inte så ofta om mina barn, mer om mig själv, tankar o funderingar.
Själv har jag fredagskväll med ett sjukt barn o ett friskt.
 
Björn: Som sagt, jag vet inte. Personligen försöker jag också att undvika att bloggen blir en dagbok eller handlar enbart om saker som händer i mitt barns liv.

Ska fundera lite över upplägget imorgon efter att förhoppningsvis ha firat bandysegern!
 
Hydrogen här, reglerna låter bra tycker jag. Just publiceringsfrågan vet jag inte riktigt hur vi ska läsa. Jag är bara glad över att kunna gå in på "Farsor som Bloggar" och klicka mig vidare till olika pappor att läsa. Att bli uppdaterad om olika personers inlägg är ju alltid ett plus men inget krav från min sida iaf.
 
Helt okej värdegrund
 
Jag skulle kunna knåpa ihop en sida som liknar den. Jag använder samma teknik på min nyhetssajt (www.rssportalen.se), det är ett script som läser in rss-flöden.
Om ni är intresserade kan ni väl kontakta mig med förslag vad vi ska göra med den.
 
Kul idé...försök låta bli passningarna bara, ser som så fotbollsaktigt ut:)

Får man länka hur man vill/bara sådär till den här bloggen...i sin egen blogg?

Vet inte om postningen funkade...försöker igen....
 
Såg datumen på inläggen nu:)....dog bloggen ut?
 
Jag skriver självklart under på denna värdegrund! Blev farsa 12 maj i år! :-)
 
Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?