tisdag, april 4

 

Pappabloggsstafetten - Björn

Författare: Björn

Tar ner djupledspassningen från parkens ljus på bröstet och försöker reda ut om dagens småbarnsföräldrar är bättre, sämre eller lika bra som vår föräldrageneration.

Nu är det så att parkens ljus är snart i mina föräldrar`s ålder. Men jag ska reda ut det hela ändå.

Frågan är ju bättre eller sämre på VAD ? Om man ser till att rent allmänt vara småbarnsförälder med allt vad det innebär så tror jag att dagens föräldrar är bättre på det. Vi lever ju i dagens samhälle, vi vet vad som krävs av oss, vad som förväntas m.m Min föräldrageneration var bättre anpassad för det samhälle som rådde då. Enkel matematik. Men jag tror nog att det var lättare att vara det tidigare. Mindre stress, fler jobb, bla. Min far tror fortfarande att det bara är att ”skaffa” sig ett jobb. Det gick ju när han var ung. Men det är ju inte så lätt idag, som en del vill få oss att tro. Många människor hamnar i kläm i systemet. Allt har börjat snurra fortare utanför fönstret. Vi som har barn nu har snurren i oss.

Men oavsett när man var småbarnsförälder så gör man sitt bästa, i alla fall vad man tror är det bästa för sina barn. Så jag tror att det gjorde det bästa de kunde efter rådande förhållande och att vi gör detsamma just nu. Kontentan blir att vi antagligen är lika bra som vår föräldrageneration. Lite luddigt svar.

Jag passar stafettpinnen (eller bollen) vidare till Mikael Åström och frågar: Hur ser den perfekta lediga helgen ut för dig och din familj ?

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?